Być może przeczytałeś nasz artykuł mówiący o tym „Dlaczego warto mieć stronę internetową” i zrobiłeś pierwszy krok, inwestując w cyfrową obecność w sieci. Twoja praca na tym się nie kończy. Wręcz przeciwnie – to początek przygody. Posiadanie strony internetowej to podstawa. Ważne jest nie tylko, że Twój biznes istnieje w sieci. Treści na Twojej stronie muszą być wystarczająco dobre, żeby zainteresować potencjalnych klientów, a ponadto wypozycjonować witrynę wysoko w wyszukiwarce. Istnieją różne strategie, które możesz zastosować, aby pisać dobre teksty na stronie internetowej. W tym artykule wymienimy kilka podstawowych zasad, które warto sprawdzić.

Poznaj swoich odbiorców!

To oczywiste, ale nadal wielu twórców, zaczyna pisać teksty, nie myśląc nawet przez chwilę o tym, do kogo chcą dotrzeć. Zanim zaczniesz tworzyć treści na swoją witrynę, zadaj sobie następujące pytania:

Musisz upewnić się, że treści na Twojej stronie są zrozumiałe i interesujące dla wszystkich tych osób. Możesz mieć świetnie napisane teksty z wartościowymi informacjami, ale jeśli nie dopasujesz ich pod kątem odbiorców, prawdopodobnie niewiele osób je zobaczy. Pomyśl jeszcze raz o swoich odbiorcach i upewnij się, że Twoje teksty z łatwością wkradną się do ich umysłów.

Konkretność i jasność przekazu

Strona internetowa to nie książka – nie należy się zbytnio rozpisywać, aby zachować jasność komunikatu. Jeśli wiesz, co pragniesz przekazać, powinieneś to zrobić za pomocą prostych, konkretnych treści. Bez owijania w bawełnę jasno przedstawić swoje myśli. Krótkie i konkretne komunikaty najlepiej sprawdzają się na początku tekstu, ponieważ pozwalają przyciągnąć uwagę odbiorców. Technika ta nosi nazwę odwróconej piramidy i polega na tym, że ​​na początku tekstu umieszczasz najważniejsze informacje lub wiadomości. Następnie rozwijasz myśli, aby pod koniec przekazać treści istotne tylko dla tych osób, które naprawdę interesują się tematem, który prezentujesz.

Zadbaj o pozycjonowanie SEO swojego tekstu w wyszukiwarkach.

Chociaż Twoją grupą docelową są prawdziwi ludzie, nie możesz pominąć kwestii pozycjonowania w sieci i pisania tekstów pod roboty. Najwyżej oceniane słowa kluczowe Google są oparte na zainteresowaniach wyszukiwania prawdziwych ludzi, ale o tym, w którym miejscu znajdzie się Twój tekst i jak wysoko w wyszukiwarce zostanie zaindeksowana strona, decydują już algorytmy Google. Tworząc treści na konkretny temat, sprawdź, czego szukają użytkownicy Google i jakie powiązane są z tym słowa kluczowe. Świetnym i darmowym narzędziem jest planer słów kluczowych Google lub inne płatne, np. Contadu, Surfer Seo, Semstorm, Senuto. Następnie zaplanuj treści i określ, które frazy i słowa klucze powinny być zawarte w tekście tak, aby roboty Google odpowiednio go zindeksowały.

Zadbaj o wrażenia wizualne.

Większości z nas dominującym zmysłem jest wzrok. Absurdem byłoby zatem niewykorzystanie tego zasobu w celu zwiększenia zainteresowania czytelników. Wraz z pojawieniem się mediów społecznościowych obrazy towarzyszące tekstom stały się podstawowym elementem przyciągającym uwagę. Obrazy nie tylko zapewniają wizualną atrakcję i uszczęśliwiają nasze oczy, ale także pozwalają dostarczyć dodatkowych informacji. Przypadku tworzenia tekstów możesz pomóc sobie prostymi infografikami, które w przyjemny dla oka sposób uzupełnią dane zawarte na Twojej stronie.

Chcesz wiedzieć, co konkretnie napisać? – oto rozwiązanie!

Jeśli nadal nie wiesz, jak pisać teksty na swojej stronie, przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie kilka propozycji:

Strona „Główna”

Wyjaśnij krótko: kim jesteś (jako marka osobista lub przedsiębiorstwo), czym się zajmujesz i dla kogo to robisz. Pomoże to odbiorcom szybko Cię poznać, a nawet odfiltrować osoby, które nie są zgodne z profilem Twojego idealnego klienta.

Strona „O nas”

Dodaj bardziej szczegółowe informacje o tym, kim jesteś, opowiedz, jak zacząłeś (opisz swoją historię), jakie miałeś wyzwania, a przede wszystkim powiedz, jaki jest Twój cel i misja (powód istnienia Twojej marki/firmy).

Strona „Usługi”

Dodaj opis tego, co sprzedajesz, jakie problemy rozwiązuje Twoja działalność, co wyróżnia Cię na tle konkurencji i ewentualnie dołącz kilka opinii poprzednich klientów.

„Galeria”

Zamieść historie sukcesu, które osiągnęli dotychczasowi klienci dzięki Twoim usługom. Jeśli to możliwe, dodaj zdjęcia i krótki opis projektu. Przedstaw, jaki był cel i wynik Twoich działań.

„Blog”

Generuj treści, które naprawdę dodają wartoś

Twoim odbiorcom, rozwiązują problemy lub odpowiadają na konkretne pytania. Jeśli nie jesteś pewny, o czym możesz pisać lub potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie tworzenia tekstów, zapytaj nas o pomoc. Z przyjemnością wesprzemy Cię w pozycjonowaniu Twojej strony i zaprojektujemy wartościowe treści.

Strona „Kontakt”

Tutaj zamieszczasz informacje, dzięki którym odbiorcy będą mogli łatwo skontaktować się z Tobą. Jeśli masz aktywne profile w mediach społecznościowych, koniecznie dodaj odnośniki do nich na stronie kontaktowej.

Pamiętaj, pisanie wartościowych tekstów zajmie więcej niż 20 minut. Musisz traktować je, jak coś ważnego, być skupionym podczas ich wykonywania, mieć konkretny plan i przede wszystkim wiedzieć do kogo piszesz. Jeśli prowadzisz social media, powyższe wskazówki przydadzą się również przy tworzeniu postów, o których porozmawiamy w przyszłości. Kieruj się zdrowym rozsądkiem, pisz tak, aby odbiorcy rozumieli Twój przekaz i nie chowaj się za maską, próbując prezentować się jak osoba, którą nie jesteś. Bądź naturalny – odzwierciedlaj to w swoich tekstach i nie zapominaj używać słów kluczowych, które pomogą Ci w pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google.

Dzięki usługom niezależnego copywritera uzyskasz wysokie wyniki przy minimalnym wysiłku. Dobre teksty oznaczają więcej wizyt na stronie, co wpływa na więcej klientów w Twojej firmie. Nie martw się o pisanie tekstów – zostaw to nam. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie strategii tworzenia wartościowych treści, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością Ci pomożemy.